Wednesday, March 4, 2009

Iktibar Krisis di Perak

Sejak akhir-akhir ini kita melihat krisis politik yang melanda tanah Semenanjung semakin hari semakin menuju jalan buntu. Banyak pihak yang terlibat. Begitupun banyak juga pihak yang melontarkan komen,cadangan,idea tetapi nampaknya semua itu tidak memberikan apa-apa makna buat mereka yang terlibat dalam krisis tersebut.

Terbaru,Menteri Luar telah memberikan komen beliau tentang peranan media massa yang sering mensensasikan berita-berita ini sehingga ianya menjadi-jadi. Beliau menambah laporan yang dihidangkan kepada masyarakat langsung tidak mempunyai nilai,fakta yang tepat disamping itu ianya tidak mempunyai alasan mahupun hujjah yang kuat.
Saya bersetuju dengan pendapat beliau tersebut.

Persoalannya sampai bilakah ianya harus jadi begini? Rakyat semakin keliru dan bosan dengan karenah mereka.

Pandangan saya,setiap manusia yang mempunyai nafsu tentu ingin sekali menjadi pemimpin. Walaupun kadangkala bila diukur tahap kemampuan mereka tidaklah sehebat mana. Mengapa ini harus terjadi? Tahukah kita bahawasanya kerusi pemimpin itu adalah merupakan kerusi yang paling panas,lebih panas daripada kawah gunung berapi?

Kadangkala dalam usaha hendak menjadikan diri mereka pemimpin,mereka sudah tidak ambil peduli lagi tentang hukum hakam Allah, sanggup menjaja keburukan orang lain,memfitnah,membuka aib orang lain. Dan yang paling ironinya,pemimpin yang terlibat itu sangat mengetahui akan akibatnya...tetapi demi untuk menjayakan cita-cita peribadi semuanya sudah tidak diambil pusing lagi.

No comments:

Post a Comment